Tredje December. Minusgrader

Och över en natt så kom vintern med dess isande minusgrader. Utanför fönstret ligger ett gnistrande snötäcke och solen lyser svagt igenom en disig himmel. Några små röda lyktor har jag ställt fram för julkänslans skull men mer än så blir det nog inte. 
 
I helgen har jag fått fylla min energidepå med positiv energi. Bilen står i garaget, min bebis är glad och vi har fått träffa Anna, Mano och Santos, svärföräldrarna och underbara Emelie och Märta. Lägenheten är städad, kylen och frysen fylld till bredden och idag är jag en glad mamma fylld med ork. Lusten att gå ut har väll dock tyvärr fallit bort lite eftersom Tino nu för tiden vagnvägrar och gallskriker så fort man tänker tanken promenad. Jag borde ge mig iväg till Sensus, unga föräldrar och barn, på mamma barn träning. Jag borde också stanna till i centrum och posta ett paket. Men struntar jag i det så är det inte hela världen. En hemma dag med bebis dreggel och sängmys framför vår nya TV i sovrummet är inte helt fel det heller. 
 
Tyvärr glömde jag kameran hemma i helgen, så jag har inga gnistrande vinterbilder att visa upp. Men så fort jag tar mig utanför dörren och Tino sover i vagnen så ska jag passa på att fotografera. Istället bjuder jag på en underbar liten bebis fot, bara några dagar gammal. 
 
Jag älskar min familj! Ni är det bästa som hänt mig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


20-åring som bor med sin lilla familj i Norrköping. Har ett stort kreativt intresse inom konst och foto. Är även nybliven mamma till en liten son och drömmer om att en dag bli konditor.


RSS 2.0